Sinds de invoering van de bachelor–masterstructuur is in het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam professioneel gedrag als een te examineren onderdeel in de bachelorfase opgenomen. Onder professioneel gedrag wordt het waarneembare gedrag in de opleidingscontext verstaan, dit ter onderscheid van iemands innerlijke opvattingen of overtuiging. De kern van dit onderdeel in de opleiding is om studenten structureel, meerdere keren per jaar en door meerdere docenten te voorzien van terugkoppeling op het eigen gedrag, in het licht van wat van een mondzorgverlener mag worden verwacht. De opleidingseis is dat een student in het derde jaar van de bachelorfase aantoonbaar voldoende beoordelingen heeft om het benodigde studiepunt te krijgen.
Since the introduction of the bachelor-master structure five years ago at the Amsterdam Dental School, the evaluation and assessment of professional behaviour has been an examination subject in the bachelor programme. Professional behaviour is understood to be the student’s observable behaviour in the educational setting, as distinguished from someone’s inner beliefs or convictions. The core of this element in the curriculum is the feedback which the student regularly receives from several teachers concerning their behavior, given what is expected from a medical professional. The programme’s requirement is that a third year student demonstrably has sufficient satisfactory evaluations to earn the necessary study credits.
Auteur(s) |
R.C. Gorter
T.S. Ong K.M. Vervoorn |
---|---|
Rubriek | Onderzoek en wetenschap |
Publicatiedatum | 1 oktober 2008 |
Editie | Ned Tijdschr Tandheelkd - Jaargang 115 - editie 10 - oktober 2008 ; 541-545 |
Er zitten geen programma's in het winkelmandje