Het idee om als tandarts met de behandelingsunit in een bus op zoek te gaan naar patiënten, is niet revolutionair te noemen. Nederland kent uit het verleden reeds de schooltandarts die met de speciale mobiele behandelingsunit langs de scholen trok. Was het destijds uit nood geboren om de deplorabele kindergebitten te saneren, het onderwerp van deze bijdrage heeft echter een heel ander uitgangspunt. In ‘Silicon Valley’ in Californië, de bakermat van de computerindustrie, is een systeem van lijnbussen ontstaan, waar men op vaste haltes ‘on-site’ tandheelkundige hulp van het hoogste niveau kan krijgen. Duur betaalde employés hoeven met dit systeem geen tijd meer te verspillen met naar de tandarts gaan. Een oud idee in een hightech verpakking.
The idea for a dentist to look for patients with the dental office in a bus can´t be called revolutionary. From the past Holland knows the school dentist who visited the schools with the special mobile dental office. In those days this was born from the necessity to put the deplorable children´s teeth in order. But the subject of this article has quite a different starting-point. In ´Silicon Valley´ in California, the home of the computer industry, a system of regular buses has developed, in which one can get on-site dental treatment of the highest quality at compulsory stops. With this system well-paid employees don´t have to waste their time in going to the dentist. An old idea in a high-tech packing.
Meer lezen? Log in of word abonnee
Auteur(s) | S.L. Liem |
---|---|
Rubriek | Media |
Publicatiedatum | 1 maart 2002 |
Editie | Ned Tijdschr Tandheelkd - Jaargang 109 - editie 3 - maart 2002 ; 105-105 |
Er zitten geen programma's in het winkelmandje