De veranderende orale problematiek van de Nederlandse bevolking, de aanstaande uitbouw van de bestaande opleidingen tot mondhygiënisten naar een volwaardige HBO-opleiding, de introductie van het bachelor- astersysteem binnen universiteit en hogeschool maken een herbezinning op de huidige opleiding tot tandarts noodzakelijk. Een aantal veranderingen en uitbreidingen van het huidige curriculum, resulterend in een zesjarige studie, zijn noodzakelijk om de toekomstige leider van het tandheelkundig team, de mondarts, voor te bereiden op zijn taak en om hem met recht te kunnen voorzien van de nieuwe graad ‘master of science’.
The changing oral situation in the Netherlands, the upgrading of the dental hygienist training and the introduction of the bachelor and master degree in the Dutch higher education system asks for a new dental professional: the oral physician. To prepare the oral physician for his role as leader of a dental team several changes and new developments are necessary in the existing dental curriculum.
Auteur(s) |
R.C.W. Burgersdijk
H.W. Kersten |
---|---|
Rubriek | Thema: Parodontologie |
Publicatiedatum | 1 augustus 2001 |
Editie | Ned Tijdschr Tandheelkd - Jaargang 108 - editie 8 - augustus 2001 ; 319-322 |
Er zitten geen programma's in het winkelmandje