De opleiding tot tandarts aan de Katholieke Universiteit Nijmegen heeft opnieuw een fundamentelewijziging ondergaan. De uitgangspunten voor het nieuwe curriculum hebben betrekking op onderwijskundige zaken zoals studeerbaarheid, probleemgeörienteerdheid en een actievere rol van de student. Ook tandheelkundig inhoudelijke aspecten worden veranderd. Meer tijd wordt besteed aan wetenschappelijke scholing, algemeen medisch onderwijs en gedragswetenschappen, en de integratie daarvan in het klinisch tandheelkundig onderwijs. Het curriculum is opgebouwd uit blokken, gedefinieerd in hoofddoelstellingen, trefwoorden en studiebelastingsuren. Het eerste jaar van dit nieuwe curriculum is ingevoerd in september 1998. Gerapporteerd wordt over ervaringen die tot nu toe zijn opgedaan.
The dental curriculum at the University of Nijmegen was again subject of major revision. The principles underlying this new curriculum are related to educational matters as feasibility of the programme, problem based learning and a more active role of students. Also the content of the curriculum has been changed. More time will be dedicated to scientific training, general medical issues and behavioural sciences, and their integration in total patient care. The programme is made up of blockcourses, defined in main learning objectives, key words and total studyload. The first year of this new curriculum has been implemented in September 1998. Experiences gained so far are reported here.
Auteur(s) |
A.J.M. Plasschaert
J. ter Huurne R. van der Plaats |
---|---|
Rubriek | Onderzoek en wetenschap |
Publicatiedatum | 1 september 2001 |
Editie | Ned Tijdschr Tandheelkd - Jaargang 108 - editie 9 - september 2001 ; 350-355 |
Er zitten geen programma's in het winkelmandje