In de algemene praktijk zal de tandarts af en toe een slechtnieuwsgesprek met zijn patiënten moeten voeren. Veel tandartsen vinden dat moeilijk vanwege de emotionele lading van zo’n gesprek. In dit artikel worden strategieën die de tandarts kan gebruiken besproken en voorkeuren die patiënten hebben voor het ontvangen van slecht nieuws. Aan de hand van casussen worden handvatten aangereikt om structuur te geven aan het gesprek.
In general practice a dentist will from time to time have to convey bad news to his patients. Often they feel burdened by this because of the emotional impact of such a conversation. This article discusses the way in which patients prefer to have bad news relayed to them. Using cases suggestions are made how to structure the bad news conversation.
Auteur(s) | A.J.E. Smith |
---|---|
Rubriek | Onderzoek en wetenschap |
Publicatiedatum | 5 april 2019 |
Editie | Ned Tijdschr Tandheelkd - Jaargang 126 - editie 04 - april 2019; 191-197 |
DOI | https://doi.org/10.5177/ntvt.2019.04.19001 |
Er zitten geen programma's in het winkelmandje