In een interfacultair overleg (september 2019) tussen de 3 Nederlandse en de 2 Vlaamse tandheelkunde-opleidingen werd het huidige gerodontologie-onderwijs geïnventariseerd en bediscussieerd. Het doel was dit onderwijs te toetsen aan de meest recente (inter)nationale kaders. De competenties op het gebied van het gerodontologie-onderwijs werden geïnventariseerd om na te gaan of studenten voldoende voorbereid worden op de veranderende zorgvraag van de vergrijzende populatie. In het interfacultaire overleg werden gezamenlijk gedragen competenties vastgesteld die de basis vormen voor een nieuwe én onderling vergelijkbare opzet voor het gerodontologie-onderwijs binnen de Nederlandse en Vlaamse opleidingen tandheelkunde.
Auteur(s) |
C.D. van der Maarel-Wierink
W.J. Klüter J. Duyck B. Janssens A. Visser |
---|---|
Rubriek | Serie: Tandheelkundig onderwijs anno 2025 |
Publicatiedatum | 8 januari 2021 |
Editie | Ned Tijdschr Tandheelkd - Jaargang 128 - editie 1 - januari 2021; 53-58 |
DOI | https://doi.org/10.5177/ntvt.2021.01.20018 |
Er zitten geen programma's in het winkelmandje